måndag 28 oktober 2013

Choklad & lakritsbollar

Ny vecka nya möjligheter

Efter 3 veckor med ofrivilligt träningsförbud så får jag äntligen mjukstarta lite smått
Så börjar denna dag med ett pass hos sjukgymnasten och ett lite hårdare sådant =)
För äntligen får jag använda cross/cykel igen så man kan få upp pulsen lite
Skall dock ändå ta det ganska lugnt i veckan så man inte åker på någon mer sjukdom
Immunförsvaret är väl inte det bästa efter dubbla antibiotika kurer..
Med i väskan har jag iaf packat dessa bollar som skall avnjutas till dagens mellanmål =)
Längtar redan tills jag kommer till jobbet och jag får ta en kaffe och denna boll 

Recept
ca 25 st

200 g sötmandel
10 st dadlar
1-2 msk lakritspulver (beror på hur mycket lakritssmak man gillar)
0.75 dl kakao
1 tsk vaniljpulver
ca 2 msk vatten
1 tsk rapsolja
1/2 krm salt

Mixa mandlarna fint i en matberedare
Tillsätt övriga ingredienser och mixa allt till en kletig smet
Rulla till små bollar, och ett tips är att sedan rulla dem i lakritspulver!
Blir så galet gott (om man älskar lakrits som mig)
Dock räckte bara mitt pulver till att ha i bollarna, men blir gott ändå =)


Nej, alla ingredienser var inte till dessa bollar =)
Blev även morotsbollar som jag skrivit om tidigare här


Redo att ätas!
Bjöd mina föräldrar på dessa med, pappa föredrog morotsbollarna, men mamma kunde inte riktigt bestämma sig vilka hon tyckte var godast

Så hoppas ni gillar dem lika mycket som mig




1 kommentar: