måndag 15 april 2013

Kycklingpaj Paleo style

Okej, jag gillar alla recept jag lägger ut
Men herre vad god denna paj blev!
Gjorde den ju igår, så vart en riktigt god söndagsmiddag 
Perfekt med paj, för det räcker ju till 5-6 middagar (iaf till mig)
Så nu har jag ett par bitar kvar i frysen
O efter dagens träningspass orkar jag inte ställa mig i köket, så får bli en bit även idag =)

Recept
ca 4 hungriga personer

Pajdegen hittar ni här

Fyllning

En grillad kyckling (alt, 3 kycklingfiléer)
1 paket bacon (knaperstekt)
Broccoli

Äggstanning

3 ägg
2 dl kokosmjölk
1 dl salsasås (recept hitta ni här)

Sätt ugnen på 175 grader
Börja med pajdegen, mixa mandelmjöl och sesamfrö i en mixer
Tillsätt sedan de övriga ingredienserna och mixa till en deg
Tryck ut degen i en pajform och nagga med en gaffel

Låt sedan pajdegen vila i kylen i 30 min
Förgrädda sedan pajskalet i 10 min eller tills det fått lite färg


Lägg kycklingen i pajskalet


På med de knaperstekta baconet och broccoli
Häll sedan äggstanningen över fyllningen
Grädda i ca 25 min eller tills den fått färg och äggstanningen stelnat


Klar =)


Sen är det bara att hugga in!
Smaklig spis 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar