onsdag 17 april 2013

Paleofrallor

Har jag sagt att jag älskar bröd?
Söndagsfrukost med nybakat bröd på bordet, eller en kvällsmacka till en kopp thé
Det är svårslaget
Trodde inte det skulle finnas så mycket goda och absolut inte så enkla brödrecept inom Paleo
Men ack vad fel jag hade
Igår hittade jag nog det enklaste receptet hittills, goda och hur söta som helst blev de små frallorna också =)

Recept
6 st

3 dl mandelmjöl
1/2 dl solroskärnor
1/2 dl krossat linfrö
1-2 tsk brödkrydda 
(jag tog bara 1 tsk, och det tyckte jag räckte gott)
2 ägg
1/2 dl kokosmjölk

Kokosolja till formen

Vallmo/sesamfrö till dekoration eller något annat frö du har hemma

Sätt ugnen på 225 grader
Blanda de torra ingredienserna i en bunke
Vispa ihop ägg och kokosmjölk och häll över de torra ingredienserna
Rör samman, skall bli en ganska lös och kletig deg
Olja 6st muffins formar (gärna på en muffinsplåt) och fördela degen där i


Jämna till frallorna med hjälp av en sked som du doppar i vatten
Strö på de frö du valt att dekorera dina frallor med
Grädda frallorna mitt i ugnen i 15 min


Söta små muffins frallor =)


Blev tvungen att testa direkt i går kväll!
Pålägg blev avokado och en bit skinka, väääldigt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar