onsdag 20 mars 2013

Fröknäcke Paleo

Här kommer ännu ett Paleo recept
Dessa fröknäcke vart riktigt goda, blev dock lite väl tjocka
Tappat bort min kavel i min flytt, så fick trycka ut det med händerna
Men smakade väldigt gott ändå =)
 
Recept
 
1 dl mandelmjöl
2 ägg
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl linfrö
1 dl sesamfrön
 
(väldigt gott att stö över lite flingsalt innan man ställer in plåten i ugnen)
 
Vispa mandelmjöl och ägg
Tillsätt sedan alla frön (går såklart att byta ut mot andra frö också)
Kavla ut på en plåt till ett tunnt lager
In med plåten i ugnen i ca 10 min på 200 grader
Bryt/skär knäcket i den storleken du vill ha och in med dem i ugnen igen i ca 10min
Men håll gärna koll dom sista 10 så det inte bränns
 
 
Snabbt, enkelt, nyttigt och super gott!
Jag brukar äta mina med lite mosad avokado och en bit skinka
 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar