fredag 19 april 2013

Paleofrallor med kanel

Godmorgon fina
Ännu ett pass hos min sjukgymnast väntar, så då fick man lite sovmorgon
Blir ju dock knappt sovmorgon för mig då jag vaknar lika tidigt ändå
Men dessa dagar gillar jag det, då hinner man göra go frukost och kan bara sitta och mysa vid frukostbordet
Måste även tipsa om dessa goda små frallor jag slängde ihop härom dagen
Vet inte vilka jag rekommenderar mest, för kan inte bestämma mig vilka som är godast 
Vilket i landsproblem va? =)

Recept
6 st 

1 dl solrosfrön 
1/2 dl mandel
1/2 dl pumpafrön

Mixa detta till ett mjöl

Lägg i 
1 msk kokosolja 
1 ägg
1/2 msk bakpulver 
En liten nypa salt
1/2 msk kanel
1 msk linfrö
1 banan

Mixa ihop allt med mjölblandningen
Grädda i 6 st muffinsformar (muffinsplåt) på 225 grader i ca 10 min i mitten av ugnen


Jag strödde även över lite sesamfrö på mina, och det passade väldigt bra



Hade även avokado och skinka på dessa frallor
Mer än gott!

Även dessa små frallor gick hur smidigt och fort som helst att slänga ihop
Så perfekt när man vill ha nybakat en helgmorgon





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar