måndag 22 april 2013

Rostade rotfrukter

Hej fina
Hoppas ni haft en lika bra helg som mig
Haft underbart väder, blivit gudmor, umgåtts med nära och kära
En härlig helg helt enkelt
Denna helg har jag vart långt i från nyttig, men ibland får man lyxa till det
Men nu är det slut på socker och alkohol och back to normal again =)
För att jag skall orka med jobb, träning och att vara lite nyttig är matlådor ett utav mina måsten
Är inte kul att laga mat till sig själv varje kväll, så då är det väldigt skönt att kunna plocka upp en låda ur frysen
Detta är ett favvo tillbehör som jag gärna har till kött

Recept

Sötpotatis 
Palsternacka
Morötter

Olja (raps el oliv)
Flingsalt

Sätt ugnen på 225 grader
Skala och skär rotfrukterna i ungefär lika stora bitar
Lägg dem på en plåt och ringla över lite olja och flingsalt


Rosta i ca 20min eller tills dem fått lite färg
Jag låter dem sen svalna lite och lägger dem där efter i plastpåsar för att sen lägga dem i frysen


Ser kanske inte så roligt ut när det ligger i påsar, men tar ingen plats i frysen + att jag slipper diska =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar