torsdag 4 april 2013

Ugnsrostad sötpotatis

Godmorgon
Hoppas ni sovit gott och vaknar upp till blå himmel och sol som jag gjorde =)
Så otroligt mycket lättare att kliva upp då
Har precis fått i mig dagens frukost och skall snart iväg och träna innan jobbet
Men först måste jag tipsa om gårdagens middag
Snabbt, enkelt, och otroligt gott

Recept
ca 4 pers

2 stora sötpotatisar
2 msk olivolja
2 tsk flingsalt
1/2 tsk nymalen svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader
Skölj, torka av och skär potatisen i klyftor
Blanda klyftorna med olja, salt och peppar. Lägg på en ugnsplåt och ställ i ugnen i ca 30-35 min


Gott till nästan allt, men kommer framför allt vara ett av tillbehören till grillningarna i sommar

Igår fick det dock bli Pulled pork till


Väldigt bra kombination om ni frågar mig =)
Två goda ting på samma tallrik, svårt att det inte blir bra då
Så testa nu att byt ut de vanliga klyftpotatisarna mot detta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar