lördag 6 april 2013

Flygande Jakob Paleo

I går var Sofia hemma för en lugn myskväll
Bjöd på lite mat och sen vart det soffan och tjejsnack resten av kvällen =)
Finns faktiskt mycket god mat man kan laga som är Paleo som även andra gillar
I går blev det ett nytt recept jag inte testat innan, och det fick tummen upp av både mig och Sofia 

Recept
Räcker till ca 5 pers

1 kg kyckling
1 paket bacon
1 banan
1 burk kokosmjölk
Cashewnötter
Curry
Ingefära
Vitlök
Röd curry
Salt
Svartpeppar
Honung 

Blomkål

Kokosolja till att steka i 

Ja man kan ha i de kryddor man gillar =)

Blanda kokosmjölk och kryddor i en bunke

Dela kycklingen i mindre bitar och stek runt om, skiva sedan i tunna skivor
Lägg kycklingen i en form
Dela baconen i mindre bitar och stek dem knaperstekt
Skala och skiva bananen
Lägg på bananen på kycklingen, sen på med bacon
Häll på såsen och in i ugnen i ca 20min på 200 grader
Häll på cashewnötterna när det är ca 5 min kvar


Enkel rätt som är lätt att göra om man blir många


Jag serverade min Flygande Jakob med blomkålsris, och det vart supergott!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar