lördag 30 mars 2013

Paleo pannkakor

Påskafton!
Den började med att jag slog upp mina ögen kl 06.00 även idag
Det här med att njuta av att man har sovmorgon funkar inte så bra =)
Men nu har man redan hunnit göra en sats med de goda banan och morotsmuffinsarna som jag skrivit om innan (ni hittar dem här )
Även ett morotsbröd står nu och gräddas i ugnen och det luktar ljuvligt i hela lägenheten
Men.. Pricken över i:t denna morgonen måste vart min frukost
Var egentligen sugen på gröt, men ville samtidigt testa något annat så gjorde pannkakor
Ångrar mig inte en sekund!

Recept
1 port (2 st pannkakor)

2 ägg 
1/3 banan
2 msk kokosmjölk
1 msk mandelmjöl
1 krm salt

(jag hade även i lite vaniljpulver)


Mixa allt i en bunke/mixer och stek sen i kokosolja


Jag åt mina med mixade jordgubbar (med en lite skvätt kokosmjölk), nötmusli och kokos


En riktigt bra start på dagen =)
Funkar även perfekt före/efter träning eller som ett riktigt gott mellanmål
Enklare och snabbare att tillaga än "vanliga" pannkakor






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar