söndag 31 mars 2013

Musli

Vart en väldigt lugn påskafton för mig i år, och det passade mig utmärkt
Var nere på stan med två tjejkompisar och åt middag och sen var vi på bio
Då jag hoppar på kryckor så kändes inte fest och krogen som ett lockande alternativ
Så vaknade utvilad utav huvudvärk =)

Åt upp min sista musli igår när jag kom hem efter bion
Så i morse var det bara att göra en ny sats

Recept

1 dl mandel
1 dl hasselnötter
1 dl valnötter
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrö
1 dl sesamfrön
1 dl linfrö
1 dl riven kokos
1 klick kokosolja
En skvätt vatten

Kanel, kardemumma eller vilken smaksättning man gillar

Blanda ihop allt i en bunke och bred sedan ut på en plåt
Jag rostade sedan min musli i ca 15 min på 200 grader
Men man får passa den, för den bränns lätt
Så rör i den ca var 5 minut


Klart!
Hur lätt som helst, och är supergod till det mesta


Jag brukar ha lite på min gröt ihop med skivad banan
Galet gott

Nu skall jag fortsätta med dagens efterrätt till i kväll
Ha en fortsatt härlig dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar