måndag 25 mars 2013

Chokladbollar a la Paleo

Dessa små chokladbollar rörde jag ihop härom dagen
Alltid bra att ha lite gotta i frysen när sötsuget slår till
Även när man får spontant fika besök =)



Recept
10-12st

0,5 dl hasselnötssmör
1,5 dl hasselnötsmjöl 
(jag tog mandelmjöl då jag inte hade hasselnötsmjöl hemma, funkade det med =)
0,5 dl kakao (raw)
5 dadlar 
1 tsk kanel
1 tsk vaniljpulver

Mixa allt i en mixer och rulla sedan till små bollar
Jag tyckte först inte degen var så speciellt god, så jag slängde i både lite kaffe och kokos och mixade lite till
Sen när jag skulle rulla dem i kokos så var dem för torra så kokosen fastnade inte
Då gjorde jag en röra med kokos, lakritspulver och kaffe
Det funkade super
När jag sen provsmakade dem någon dag senare så var dem hur goda som helst!
Förstå min lycka!
Så gillar man lakrits så kan jag verkligen tipsa er om att rulla dem i det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar