tisdag 26 mars 2013

Paleogröt

Godmorgon fina ni
Idag börjar jag ju inte förrän kl 10 så nu sitter man och njuter av go frukost
Hade dock inte så stora förhoppningar på dagen frukost, då jag testade att göra denna gröt för första gången
Älskar gröt, och det har jag faktiskt saknat lite denna veckan när jag ätit paleo
Men i dag hittade jag ett snabbt och enkelt recept, så var bara att testa
Såg inte så rolig ut när man rörde ihop den, lite grynig och tråkig
Men smaken... Den var det verkligen inget fel på!
Så detta var långt ifrån sista dagen med gröt frulle

Recept
1 port

2 ägg
1 dl kokosmjölk
1 msk kokosmjöl

1 tsk kanel (eller efter smak)
Eller varför inte vanilj, kardemumma eller någon annan god smaksättning

Knäck äggen i en kastrull

Häll i kokosmjölken
Tillsätt sedan kokosmjöl och kanel
Vispa ihop allt lite lätt så att det inte är några klumpar kvar

Sätt kastrullen på spisen och värm på medelvärme
Rör med en träslev under hela tiden och tills gröten fått den konsistens du önskar
Sen är det bara att toppa gröten med det du tycker är godast


För min del blev det hemmagjord musli och skivad banan


Fin frukost som smakade super =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar