söndag 24 mars 2013

Pannkaksringar med äpple

Vilken fantastisk solig söndag <3
Idag har några utav mina fina vänner vart har på frukost
Frukost är mitt favorit mål på dagen, och det blir ännu bättre att äta ihop med mina tjejer


Frukosten var enligt Paleo och även tjejerna som inte äter denna "diet" gjorde tummen upp
Måste tipsa om dessa goda äppleringar
Lite kletigt att laga, men inte så mycket värre än pannkakor =)

Recept
10-12 st

3 ägg
3 msk smält kokosolja
1,25 dl kokosmjölk
1 tsk kanel
1 nypa havssalt
3 msk kokosmjöl

2 st äpplen

Kokosolja att steka i 


Börja med att smälta kokosoljan
Vispa samman ägg, smält kokosolja, kokosmjölk, kanel och havssalt
Tillsätt kokosmjölet och vispa till en slät smet
Låt smeten vila i ca 5 min så den tjocknar lite


Under tiden kan ni förbereda äpplena
Skala och ta bort kärnhuset och skär i 0,5-1cm tjocka ringar


Doppa sedan ringarna i smeten
Se till att det kommer smet på hela äpplet
Stek sedan i kokosolja på medelvärma 
(jag hade lite högre temperatur då jag gillar när äpplet har lite hårdare konsistens)



Fina och goda =)
Jag serverade mina med nötmusli, färsk ananas och mango
Som sagt.. Man kan inte kalla Paleo för en diet =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar