måndag 4 juni 2012

Chokladmuffins

Dessa muffins bakade jag också igår som jag tog med ut till galoppbanan
Då jag inte visste hur många vi skulle bli så vill jag ju gärna ha med mig för många än tvärtom
Dessa blev faktiskt riktigt goda, saftiga och lite sega

Recept
100 g smör
2 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
5 msk kakao
2 dl vetemjöl
(chokladlinser)

Smält smöret och låt det svalna lite
Vispa ägg och socker poröst
Blanda mjöl, vaniljsocker, salt, och kakao i en skål och häll därefter ner mjölblandningen i ägg/socker smeten. Vänd till sist ner det smälta smöret.
Fyll formarna till 3/4 med smet och grädda i ugnen i ca 8 minuter på 225 grader.
Låt de svalna och pudra över lite florsocker innan servering

Dessa vart också väldigt goda
Jag la i både mörka och vita chokladlinser, ju mer choklad desto godare =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar