söndag 3 juni 2012

Toscamuffins

I dag har jag spenderat större delen av dagen på galoppbanan i Säve
En kompis vart med och tävlade och dom kammade hem 2 segrar
Så det vart en riktigt lyckad söndag
Längesen jag vart så nervös, men det gick ju fin fint
Men innan jag åkte dit så bakade jag lite muffins vi kunde ha och fika på

Smarriga, absolut!


Recept
2 ägg 
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl kokosflingor
3/4 dl flytande margarin/smör
1 dl mjölk

Glasyr
1 förp, flagad sötmandel el 50 g skållad hackad mandel
50 g smör
1/2 dl socker
1 msk mjöl
1 msk mjölk

Vispa ägg och socker poröst 
Blanda alla torra ingredienser och därefter smör och mjölk
Vispa tills smeten blir jämn
Grädda i ugnen i ca 8-10min på 225 grader

Glasyr
Blanda alla ingredienser till glasyren i en kastrull. Låt blandningen koka upp under omrörning (bör ej koka)
Bred ut glasyren på muffinsarna och grädda i ytterligare några minuter tills de fått fin färg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar