söndag 24 juni 2012

American pancakes

Som jag sagt förr.. I just love breakfast
Bästa målet på dagen om ni frågar mig
Helst en lång helgfrukost som man kan sitta och njuta av lääänge
Så igår när vi även hade en nattgäst här efter midsommar blev det massa gott på bordet
Bland annat gjorde jag dessa supergoda pannkakor

Recept
2, 5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
en nypa salt
3 msk socker
2,5 dl mjölk
1 ägg
ca 2 msk smält smör
(jag hade även i lite äkta vaniljpulver, och det kan jag verkligen rekommendera)

Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker och rör sedan i de övriga ingredienserna. Grädda i en liten stekpanna så att pannkakorna blir riktigt tjocka.
Garnera med det du tycker är godast

På den första pannkakan blev det grädde och Svenska gubbar, lovely

Pannkaka nr två fick bli en klassiker från när man var liten, socker och smör

Svårt att klaga på denna frukost =) 
Så glöm inte att fixa dessa nästa helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar