söndag 20 maj 2012

Smulpaj med bär

Nu var det ett par dagar sedan jag uppdaterade
Men en råkade ut för en liten olycka i veckan som satte stopp för nästan allt som har med att stå upp och göra =)
Men idag är jag tillbaka
Så när familj och vänner packade picknickkorgen för att kika på ett cykellopp så stod jag för fikat
Riktigt varm och härlig dag, så passade bra med en hallon/blåbärspaj men vaniljsås

Recept
200 g smör
3 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl strösocker
250 g bär 

Blanda smör, havregryn, vetemjöl och socker i en bunke
Häll bären i en pajform och fördela sedan smuldegen över 
Grädda i 200 g i ca 15 min

Jag gjorde mina pajer i små portionsformar
Lite roligare att bjuda på det + att det är väldigt smidigt att slippa ta med tallrikar =)
Riktigt härlig sommardag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar