tisdag 8 maj 2012

Sega chokladsnittar

Bakade ju även dessa godbitar för att ge till min frisör och nageltjej
Älskar att ge bort mer än en sort, och ser ju så mycket finare ut när man lägger dem i en cellofanpåse med lite olika färger

Recept
200 g smör
2,5 dl strösocker
1 msk sirap
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4 1/2 dl vetemjöl

Blanda samman alla ingredienser i en skål för hand till en slät deg
Dela degen i tre delar och rulla ut till längder
Lägg på en plåt med bakplåtspapper
Tryck lätt på rullarna och pensla med uppvispat ägg
Strö över pärlsocker
Grädda 13-15 min i 200 grader. Låt svalna lite, skär sedan sneda snitt med en vass kniv
Ännu en kaka jag inte bakat sen jag vart riktigt liten
Men är ju riktigt bra med denna typ av kaka när man skall ge bort dem
Håller ju lite längre och helst när tanken är att jag skall lägga det på kakfatet hos min frisör
Fint va? =)
Jag hade iaf blivit glad om en kund kom med detta till mig

Recept lånat här



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar