onsdag 22 augusti 2012

En medelhavsexplosion

Jag sa att jag skulle bättre mig med att lägga in recept..
Har väl gått sådär, men det kommer bli bättre och bättre
Har bara vart lite mycket det sista
Måste dela med mig av denna förrätt som min pappa bjöd på idag
Kom hem till mor & far efter jobb och träning och då stod detta på bordet


Godaste förrätten på vääääldigt länge
En tre rätters på en onsdag med ett glas rosé till, GILLAS =)
Älskade föräldrar som ville fira mig och min nya lägenhet

Recept
4 port

500 g färska räkor
1 st granatäpple
0,5 st urkärnad och hackad gurka
2 st strimlade salladslökar
1 st urkärnad och finhackad röd chilli
Finrivet skal från 1 lime och pressad juice från 1/2 lime 
1 msk olivolja
i msk honung 
1 tsk flingsalt 
0,5 tsk blandpeppar (rosé, vit, svart, grönpeppar)
4-5 droppar tabasco

Skala räkorna och blanda dessa med granatäpple, gurka, salladslök, chilli och skalat från 1 lime och saften från en halv lime
Stärk med 4-5 droppar tabasco och ställ in i kylen i ca 30min.
Serveras med en skiva valfritt gott bröd

Kan varmt rekommendera denna förrätt
Super super god


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar