tisdag 1 maj 2012

Brownie

Dessa brownie gjorde jag också tills i söndags när vi var ute och red med jobbet
Riktigt kladdiga och lagom sega blev dem
Men nästa gång skall jag nog ta en form som är någon cm mindre så de blir lite högre

Recept
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörj och bröa en ugnsform (20x25)
Smält smöret på svag värme, vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret.
Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och bakpulver.
Rör försiktigt ner torrvarorna i smeten.
Häll smeten i formen och grädda på 150C i ca 35min.
Blir sega och godast om de får stå svalt en stund innan servering,
men går lika bra att äta dem nygräddade.

(jag hällde även ut några chokladlinser på kakan innan jag gräddade den, gillar när man får lite hårda chokladbitar i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar