måndag 16 april 2012

Vit chokladfudge

Idag har jag försökt mig på vit chokladfudge
Men då jag inte skaffat mig en baktermometer än så kokade nog smeten lite lite länge
Så den vart lite torr och hård, men smaken blev det inget fel på

Recept
1 dl grädde
3 dl socker
100 g smör
1 msk sirap/honung
100 g vit choklad

Blanda grädde, socker, sirap och smör i en tjockbottnad kastrull
Koka under omrörning i ca 20 min till en tjock glansig smet
Låt koka till 120C eller gör kulprovet
Låt kolan svalna lite och rör sedan ner den hackade vita chokladen 
Häll upp kolan i en pappersklädd form på ca 12x12cm 


Låt kolan svalna, skär sedan upp i små fyrkanter


Här har jag lagt några i en cellofanpåse från Lagerhause som gå bort present



1 kommentar:

  1. Detta receptet hade passat bra på denna bloggen. Hör av dig när det skall provsmakas ;) Kram

    http://www.recept.nu/1.317019

    SvaraRadera