onsdag 18 april 2012

Knäckebröd LCHF

Kanske inte passar in med ett Lchf recept bland alla godsaker, men detta är så himla gott så måste bara tipsa om det
Tar endast någon minut att röra ihop och gott till allt

Recept
2 plåtar

2 dl solrosfrön
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl sesamfrön oskalade
1/2 dl pumpakärnor
4 msk fiberhusk
1 tsk salt
5 dl vatten
flingsalt

Blanda allt och låt svälla i 10 min
Det blir som en kletig klump, dela den på två och lägg dem på var sitt bakplåtspapper
Lägg bakplåtspapper eller plastfolie över och tryck/kavla ut till en fyrkant
Strö över flingsalt och tryck till lite med händerna/kavel så det fastnar
Grädda i 160C i 1h och 15 min (i varmluftsugn 150C i 1h)
Har det inte stelnat då, stäng av och öppna ugnen och låt det stå på eftervärme 

Här serverar jag mitt knäcke med en bit cambozola ost som ett litet snacks 

Receptet hittat hos min fina vän Lisa


1 kommentar:

  1. Mmm så gott! På måndag fyller Wilma år och har önskat sig en choklad tårta så din blogg kom lägligt =) Skall göra nån variant med din botten tänkte jag och någon nutella frosting på. Samma motto som din bror, kan aldrig bli för mycket choklad ;) Kram

    SvaraRadera