fredag 13 april 2012

Chokladmuffins

Dessa muffins rörde jag snabbt ihop för att ta med till jobbet när bror min fyllde år
Enligt han kan det aldrig bli för mycket choklad
Så dessa godbitar fylldes från botten till topp med det mesta i chokladväg =)

Recept

150g smör
2dl strösocker
2 ägg
2tsk vaniljsocker
1dl mjölk
3dl vetemjöl
2tsk bakpulver
3msk kakao
90g hackad mörk choklad

Sätt ugnen på 200g
Rör smör och socker pösigt, rör sedan i ett ägg i taget
Rör i vaniljsocker och mjölk
Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och den hackade chokladen och rör ner i smeten
Fyll ca 2/3 av formarna och grädda i mitten av ugnen i 20 min

Efter att jag fyllt knappt halva formen la jag även i lite vit choklad
När jag hade fyllt 2/3 tryckte jag även i en bit nougat 
När dom vart klara gjorde jag även en chokladganache och hällde på och sen avslutade jag med lite mjuka guld kulor
Sen vart det bara i med lite levande ljus och födelsesång för bror min på jobbet så fick han en bra start på dagen =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar