söndag 7 april 2013

Raw kladdkaka

Denna kaka var nog en utav mina egna favoriter på fikabordet igår
Väldigt lätt att "baka" och räcker till många
Bjöd även familjen på denna igår kväll och alla gillade den faktiskt
(dock hade gärna min pappa och bror slängt i någon deciliter socker om dom fick välja =)

Recept
Jag använde en pajform som är 25cm i diametern 

2 1/2 dl hasselnötter
1 1/2 dl mandelmjöl
5 st urkärnade färska dadlar
1 dl kallt bryggt kaffe
1/2 dl raw kakao
1 tsk vaniljpulver
En nypa salt

Kokos att strö över kakan 


Mixa alla ingredienser i en matberedare till en krämig smet
Strö lite riven kokos i botten på en liten form 
Klicka ut smeten i formen och bred ut till en jämn kaka


Strö över lite kokos och låt kakan sedan stå några timmar i kylskåpet innan du serverar den


Fin och god =)


Jag serverade min kladdkaka med kokosgrädde och hallon
Väldigt gott, och kan varmt rekommendera denna till er som även gillar socker 
Räcker med en liten bit, så denna kaka räcker till många =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar