lördag 28 april 2012

Kardemummamuffins

Då var muffinsen klara för dagens fika
Idag vankas det nämligen fikamys i solen med fina vänner och barn
Och inte mycket som slår lite nybakat då
Aldrig gjort dessa muffins innan, men ser väldigt goda ut och luktar underbart 
Så får hoppas dom smakar lika gott

Recept
125 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl vispgräde
2 tsk stött kardemumma
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
pärlsocker till garnering

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången.
Stöt kardemumman ordentligt i en mortel och blanda ner.
Rör ner övriga ingredienser och klicka ut smeten i muffinsformar
Jag klicka i en liten klick, hällde sedan på lite marsansås som jag hade i kylen och sen klickade jag på lite mer smet
På med lite pärlsocker och grädda i 175C i ca 20min
Dessa skall jag och mina fina vänner njuta av om en liten stund =)
Ha en fin dag



1 kommentar:

  1. Ibland önskar jag så att du var MIN sambo! Ha så mysigt idag. Kram.

    SvaraRadera